Motivacija

 

STRATEGIJE

V NLP-ju pravimo, da uspeh pušča sled za seboj. Stalen uspeh ni stvar naključja. Oseba, ki je vedno uspešna pri določeni nalogi, počne zadeve na določen način.

 

In če analiziramo delovanje te osebe z NLP orodji, lahko dobimo "recept za uspeh" oziroma strategijo te osebe za to opravilo.

 

Zaporedje miselnih procesov, ki pripeljejo do določenega rezultata, v NLP-ju imenujemo  strategija (zaporedje slik, zvokov, občutkov ...).

 

MOTIVACIJSKE STRATEGIJE

In tudi motivacijska strategija je sestavljena iz določenega zaporedja miselnih procesov.

 

Načeloma obstajajo samo trije načini (oziroma strategije), kako biti nemotiviran in samo en način, kako biti motiviran (oziroma ena učinkovita motivacijska strategija).

 
 

Pogosto se nam zdi, da v različnih situacijah vplivajo na našo (ne)motiviranost različni dejavniki in da o njih razmišljamo na popolnoma različne načine. Vendar pa obstaja le nekaj stvari, ki jih lahko počnemo v svoji glavi, ki lahko vplivajo na našo motivacijo.

 
 

Strategije motivacije so v NLP-ju zelo podrobno razdelane in obsegajo vrsto elementov, ki lahko močno spremenijo našo naravnanost do nalog, ki so pred nami.

 

Eden izmed pomembnih elementov motivacije je časovna komponenta - časovna točka pozornosti.

 

LAHKO NAREDITE PREIZKUS:

vprašajte nekaj ljudi, ki neradi pomivajo posodo, pospravljajo, likajo, se jim ne ljubi učiti... kaj imajo v mislih, ko pomislijo na ta opravila.
 
 
Ugotovili boste, da:
  • pri pomivanju posode imajo v mislih goro posode, ki jih čaka ali pa si predstavljajo, da so sredi pranja posode, drgnejo umazano posodo, jih že boli križ ...
  • pri učenju imajo v mislih še nedotaknjeno goro gradiva, ki ga bo treba predelati ali pa si predstavljajo, da so sredi učenja in jih čaka še nekaj sto strani in ob tem začutijo zdolgočasenost, utrujenost ...
Torej je njihova pozornost usmerjena v čas, ko so sredi neljubega opravila ali jih vse delo še čaka. To je eden od načinov kako se demotivirati.
 
 

In če isto vprašanje postavite ljudem, ki se z lahkoto lotijo teh opravil, boste ugotovili, da:

  • imajo v mislih čas, ko je posoda že pomita,
  • izpit narejen,
  • stanovanje pospravljeno ...

Njihova pozornost je vezana na čas po opravljenem delu.

UPORABA

Če želite sebe učinkovito motivirati, je eden od pomembnih dejavnikov, da znate usmeriti pozornost na čas po opravljeni nalogi. Predvsem na rezultate opravljene naloge, ki so vam pomembni in pri vas vzbujajo močan čustven odziv.

Ko motivirate druge, usmerite pozornost na rezultate opravljene naloge, ki so njim pomembni.

 

Pri motivaciji je še bolj pomemben sistem vrednot in uporaba "aktivnih" vrednot, ampak o tem kdaj drugič.

 

 

 

Podjetja se marsikdaj domislijo dokaj ustvarjalnih načinov, kako motivirati svoje zaposlene. Enega takšnih hecnih načinov si lahko ogledate v videu :)